What about some American football ?

22 september 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Afgelopen zondag ben ik eerst nog met een meisje van mijn ploeg gaan helpen bij het opnemen van een volleybalvideo die ze dan naar colleges kan opsturen in de hoop zo een beurs te krijgen, daarna hadden we training en dat werd dan gevolgd door het eerste pastadinner.

pastadinnerpastadinnerpastadinnerpastadinnerpastadinner

Het was echt heel erg leuk, ik kan niet geloven dat we dit iedere week zullen hebben. Er was echt zoveel eten ! 9 pound past= 4.5 kilo en superveel desserts. Ik denk dat iedereen het wel leuk vond en ze vroegen of we dat in België ook hadden. En ik vind het geen slecht idee om dat eens te introduceren hoor. Wat ik wel grappig vind en wat ik toch even wil melden is dat iedereen mijn accent echt geweldig vindt. ' ik wou dat ik ook een accent had ' zeggen ze dan. Maandag hadden we dan opnieuw een game. ooh jah wat ik nog vergeten te vertellen was is dat elke dag dat we een match hebben, de kapiteins ons een  bepaalde spirit opleggen, de spirit kan gaan van 'draag pyjama's naar school', 'verkleed je als een superheld', 'draag 80's uitrusting' tot 'draag jullie wedstrijduitrusting' of 'draag gewoon zwart'. Op deze manier kan de hele school zien dat we die dag een game hebben. Maandag was de spirit 'blackout' wat betekent volledig zwart kleden en 2 zwarte strepen op gezicht, echt wel heel erg grappig.

spirit      cheshire herald

Onze match die op tv was in heel Connecticut ( met heruitzendingen op zaterdag en zondag) wonnen we met 3-0. Na de match kwam er een journalist van de Cheshire Herald naar me toe om me even te interviewen wat ik toch wel heel erg cool vond ! De dinsdag hadden we dan gewoon training en woensdag was dan onze eerste thuismatch, de spirit was 'opposite day' dus we hebben allemaal de hele dag rondgelopen met ons t-shirt EN onze trainingsbroek achterstevoren en binnenstebuiten. Geloof me, niet gemakkelijk hoor. De match hebben we gewonnen met 3-0 en het was echt een hele leuke sfeer zo voor eigen publiek. Donderdag training, vrijdag opnieuw match. Ook deze wonnen we met 3-0. Na de match besloten we met wat meisjes van de ploeg naar het eerste home football game van onze Rams te gaan.

footballgamefootballgamefootballgame

footballgame

Het was echt heel erg vet, net als in de films met een band dat een beetje rondmarcheerde en natuurlijk de cheerleaders. Er was ook echt mega veel volk. Ik vind het wel nog een beetje moeilijk te begrijpen, die scheidsrechter zit daar maar om de 30 seconden ofzo op zijn fluitje te blazen en dan ligt het spel weer stil. Ook vond ik hun outfits maar niks, hun broeken zijn veel te strak en ze dragen allemaal een helm waardoor je dus helemaal niet kan zien wie er in godsnaam aan het spelen is. Maar het was wel heel erg plezant om eens mee te maken. Zaterdagochtend hadden we dan bakesale voor de volleybal.

bakesale

Ook ben ik in de avond voor de eerste keer naar powderpuff football gegaan, dit is eigenlijk een soort van football maar dan met aangepaste regels voor meisjes, ik begrijp er wel nog helemaal niks van maar dat is volgens de coach niet erg. We zijn met 35 ( er mogen er maar 11 spelen op een match) allemaal seniors van onze highschool en we hebben 1 match net voor thanksgiving. Het leuke is dat wel elke zaterdag trainen en dat is net de dag dat ik vrij ben van volleybal. Ook hebben we zaterdagavond kreeft gegeten ( dat is hier echt veel goedkoper dan in België) wat ik wel vet vond. Ze waren nog in leven en ik heb ze even vast gehouden maar niet voor lang want toen gingen ze de kookpot in, arme beestjes.

lobsterlobster

ps. Ook heb ik het geweldige nieuws gekregen dat papa voor zijn werk naar Brazilië zal gaan in oktober, mama meegaat en dat ze een tussenlanding maken in New York. Ze zijn dan voor 2 daagjes hier wat betekent dat ze me kunnen komen bezoeken en zelfs een van mijn volleybalgames kunnen zien !!!!

tot snel !

xoxo

laura

1. Tante Bien:
    22 september 2013
    Amai, wat heb je het toch alweer geweldig gehad!!!
    En de kreeft was lekker heb ik gehoord!!??
    Fijn voor je dat je mams en paps binnenkort langs komen, kan je ze nog eens lekker knuffelen!!!
    Heel veel dikke knuffels van mij!!!
  2. Mama:
    22 september 2013
    Joehoe, tot heel gauw . Ben erg benieuwd naar je American live !!
  3. Bomma:
    22 september 2013
    Nu ik in Zwitserland ben versta ik wel alles omdat nonke Dirk het mij vertaald.goed hè.Wat fijn dat mama en papa langs komen.Je verhaal was weer geweldig.
    Heel veel groetjes van ons allemaal xxxxxxx
  4. Annemie:
    22 september 2013
    Wow laura, je hele tijd daar is toch echt een groot avontuur, en wat geweldig dat je je mama en papa zo vlug weer even kan zien, geniet ervan
  5. Evi Anthonissen:
    22 september 2013
    Waaaaauw, wat maak je daar allemaal leuke dingen mee! Die zal je nooit meer vergeten. Geniet er verder nog van en ook van de dagen dat mama en papa op bezoek komen. Succes meid x
  6. Els Peeters:
    23 september 2013
    Amai Laura zo te lezen beleef je toch vele leuke dingen in Amerika. Blij da je het daar zo goed hebt. Fijn dat je mama en je papa je komen bezoeken.
    Nog veel succes hé Laura!!
    Groetjes
  7. Nicole Dumarey:
    26 september 2013
    Amaai laura jij hebt volgens mij tijd tekort
    Tof dat je mama en papa komen zal gezellig worden.
    Geniet nog en tot binnen kort
    Grt nicole x
  8. Peeters:
    28 september 2013
    Hoi Laura,
    Oma is net terug van een weekje zee. Het eerste wat ze zocht was jouw blog. En , zo te zien vliegt de tijd alweer vlug voorbij.
    Het gaat snel, achter veertien dagen zit er al 1/5 van je tijd daar op.En je hebt geen tijd om je te vervelen.
    Nog heel veel groeten van oma en opa en tot skype