Busy week !

15 september 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

En er zit alweer een weekje op, de tijd gaat wel snel nu ik elke dag zo druk bezig ben. Maandag hebben we onze volleybaluitrusting gekregen  voor het seizoen en tijdens de gymclass hebben we gegolfd, nu ik moet wel eerlijk zeggen op televisie ziet dat er makkelijker uit hoor. Ik bak er echt helemaal niks van ! Dinsdag was er dan onze eerste volleybalmatch !!! En mijn secret sister had mijn locker echt heel erg mooi versierd, ook kreeg ik mijn psychebox gevuld met oreo's, twixjes en andere lekkernijen.

mijn decorated lockerlockerspsychebox

nieuwe uitrusting !de busde busbusrit

Om kwart na 2 stapten we al op de bus richting sacred heart, een privéschool. We gingen uiteraard met een gele schoolbus naar de match en voor onderweg kregen we allemaal een subway broodje.  En na de star-spangled banner ( het amerikaanse volkslied) gezongen te hebben en heel wat andere ritueeltjes en liedjes kon onze match beginnen. Hoewel we niet op ons best speelden wonnen we de match met 3-1. Woensdag was het dan 11 september een dag die een zeer grote rol speelt in de Amerikaanse geschiedenis  maar ook in het leven van de mensen hier. In de ochtend hielden we 1 minuut stilte om 8.46, het moment dat het eerste vliegtuig een van de twin towers raakte. Ook besefte ik dat het allemaal wel erg dichtbij is hier. Mijn gastmama's broer was in de gebouwen op het moment van de aanslag maar overleefde, een oud-studente van onze school stierf, de beste vriendin van de mama van een meisje dat ik hier heb leren kennen zat in een van de vliegtuigen die de gebouwen raakte,.. Als ik met mensen hier over die dag spreek dan vertellen ze allemaal over de paniek van die dag, een broer, een tante, een dochter of een vader die in de twin towers aan het werk was terwijl het volledige gsm verkeer in New York en verre omstreken plat lag. Na een scrimmage (oefenmatch) op woensdag was er donderdag dan alweer de volgende match, een uitmatch naar East-Haven. Ook deze match wonnen we, met 3-0. Vanavond is er dan ons eerste pastadinner, elke zondag na de training eten we met de hele ploeg ( JV, Varsity en de coaches, 30 man dus !!) pasta bij een senior thuis. De freshman zorgen voor het dessert. En de sophomores voor slaatjes. Vanavond is het bij ons, dus vandaag dagje pasta koken.

Tot snel !

XOXO

Laura

1. Bomma:
    15 september 2013
    Bomma
    Hallo Laura
    Tijd te kort hè.Heel fijn dat allemaal te lezen.Ikdenk dat je nu al heel wat vriendinnen heb.En nu maar aan het pasta koken want dat is een heel groepje hè.Maar maak er een gezellige samenkomst van.Tothet volgende verhaal
    Groetjes Bomma en Bomma xxxxxxxx
  2. Peeters:
    15 september 2013
    Lieve Laura al weer veel mee gemaakt deze week .Fijn dat het je goed gaat .maak er maar een fijne avond van en tot snel opa en oma x x x x x
  3. Tiny en Willy:
    16 september 2013
    Hoi Laura,

Inderdaad Laura de tijd vliegt. n Dag en zelfs een week stelt niks meer voor. Zeker als je zo'n drukke agenda hbt. Alleen mocht t weekend alleen wat langer duren. zodat we wat meer konden genieten van alles en nog wat.
    Kijk volop uit naar volgende foto's en verhaal.
    Tiny
  4. Nicole Dumarey:
    17 september 2013
    Hey laura

Zo te zien gaat het je daar goed,fijn om hier alles mee te maken!
    Kijk erweer naar uit naar het volgende

Grts nicole x:-)