first week of school

8 september 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Na een weekje school met enkele dagen vrij hier en daar begin ik wel een beetje gewend te raken aan het school systeem. Ik moet nog altijd af en toe door de gangen rennen om mijn klas niet te missen EN moet nog altijd 7 keer de foute code draaien vooraleer ik dan eindelijk mijn locker open krijg. Dinsdag heb ik een echte gele schoolbus genomen. Foto's volgen nog ! En na school hadden we een athletic meeting na de training. Donderdag hadden we een dagje vrij. We zijn dan naar New Haven geweest, hier is Yale university gelegen, en na een heerlijke maaltijd in een sushi restaurantje, zijn we naar de Yale bookstore geweest.Echt heel erg cool, er heerste echt zo een studentenstadgevoel.

yale universityyale repertory theatreyale bookstore

yale bookstoreyale bookstorenew hoody !

sushisushi

Vrijdag was het dan picture day op school en na school hadden we een oefenmatch die we met 3-0 gewonnen hebben. De coach van het andere team kwam zelfs na de match nog even zeggen dat we echt wel een goed team hadden dit jaar. Zaterdag was er dan de playday eigenlijk een volleybaltornooi, en om 7 uur s' ochtends vertrokken we al. (opnieuw met een gele schoolbus) en we wonnen alle matchen op het tornooi !

planningmizuno'spicture day

Ook heb ik een brief naar mijn secret sister geschreven, elke senior en junior van het team krijgt een secret sister, wij weten niet wie zij is maar zij weet wel wie wij zijn. Het is natuurlijk wel een freshman/sophomore van het team. Het is de bedoeling dat zij ervoor zorgen dat voor elke match onze psychebox (doosje dat zij zelf gemaakt hebben) gevuld is met snoepjes/energybars/koekjes die ik graag eet. Ook zorgen zij ervoor dat voor belangrijke matchen onze locker (speciaal voor jou bomma, een locker is het kastje waar mijn boeken in liggen) versierd is. Na het seizoen wordt mijn secret sister onthuld en dan is het de bedoeling dat ik een cadeautje voor haar koop om haar te bedanken voor de moeite. Komende dinsdag is onze eerste officiële match dus dat is natuurlijk wel spannend ! Zaterdagavond ben ik ook nog samen met Nicolas en Sandy ( de 2 andere exchangestudenten) naar het fall festival geweest, een soort van Aldeneik kermis eigenlijk en het was echt heel erg leuk, er was zelfs een reuzenrad en 's avonds was er ook een mega lang vuurwerk.

exchange students             Firework

Jullie horen snel van me !

Xoxo,

Laura

1. Mam en Theo:
    9 september 2013
    Laura de dagen en weken vliegen toch voorbij als ik lees wat jullie allemaal doen. Je schrijft het allemaal heel leuk en vlot. Secret sister lijt mij heel leuk om dat te mogen zijn. Tot de volgende blog kijk er nu al naar uit.
    Groetjes Ans
  2. Tante Bien:
    9 september 2013
    Man, man, man, je hebt het inderdaad, druk, druk, druk!!! Wat een leven!!! Zo fijn allemaal, geniet er maar van!!! Wat tof zo een secret sister hebben, is echt wel fijn gevonden. En wat een prachtig vuurwerk, dat is heel wat anders dan hier zeker!!! Zo fijn om je te kunnen volgen ook al zien we ons niet, krijg er altijd weer rillingen van als ik weer eens iets van je gelezen heb!!! Mis je!!! xxx
  3. Mama:
    9 september 2013
    Ziet er inderdaad allemaal super uit. Heel fijn dat je zo druk bezig bent, niet. En Yale wat een universiteit zeg. Maar Diepenbeek is ook super en lekker kort bij. Ben benieuwd wat je aan je secret sister gaat vragen. Heel veel succes morgen met je eerste wedstrijd en leer je het star spangled- banner maar van buiten. Xxx
  4. Tiny en Willy:
    10 september 2013
    Hei Laura,
    Wat een leven hb je daar? Gn enkel moment van verveling. Zoals ik kan lezen, beleef je daar zowat alles. Hier gaat het leventje zijn gewone gang en is hier het schooljaar ook weer gestart. Net alsof we er gn 2 maanden vakantie hb opzitten.
    Verveling staat dan ook ntin mijn woordenboek.
    Kijk weer volop uit nr je volgend verslag.
    Geniet ervan
    Zowel op schools als op sportief vlak.
    xxx
    Tiny Maasmechelen
  5. Peeters:
    10 september 2013
    Hallo Laura ,
    Fijne groetjes van uit het regenachtige en kille(15°) maaseik . De zomer is hier schijnbaar al voorbij. Hopelijk hebben we nog wat schone dagen te goed . Maak er ondertussen een fijne en goedgevulde tijd van daar in de States.Het was fijn zondag zo lang te skypen bij jullie in Aldeneik.
    Gr van oma en opa
  6. Bomma:
    11 september 2013
    Wat een druk leven.Maar ja zo gaat de tijd snel voorbij voor jouw en ook voor ons. Super met je goede volleybalploeg maar!!!!!!!erspeelt ook een Belgische mee hè.Ik vind het geweldig om je zo met alles te kunnen volgen.Dus Laura tot hetvolgende verslag.
    Daaaaaaaag van Bomma en Bomma xxxxxxxxx