First day of school !

1 september 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Afgelopen dinsdag besloten we met de seniors van het volleybalteam dat het tijd was voor het verven van de rock. Er staat voor de school dus eigenlijk een grote steen die rood is geverfd en waarop stond CHS volleybal 2012 maar elk jaar gooien de seniors van het team er een nieuwe laag rode verf over en schrijven er hun naam op. Heel erg leuk om te doen alleen was het echt mega heet.Daarna hadden we nog 3 uur training in 32 graden, altijd plezant natuurlijk !

painting the rockpainting the rockpainting the rock

painting the rockpainting the rockpainting the rock

En donderdag was er dan the first day of school, omdat het de eerste schooldag was besloot Beth me te brengen waardoor ik toch tot 20 na 6 kon slapen i.p.v. 10 na 6 (schoolbus komt om 6.50) en na een korte zoektocht naar mijn locker nummer 1491 kon de dag beginnen. Eerst had ik Spaans, dan wiskunde ( er zitten 2 meisjes van de volleybalploeg in deze les dus dat is natuurlijk wel plezant. Dan volgde er een study hall ( gewoon studie waar we huiswerk kunnen maken of de seniors mogen ook naar de Senior walk gaan). Na de study hall had ik AP biology, psychology ( echt wel interessante onderwerpen dus daar zie ik wel naar uit). En dan eindigden we de dag met us history. Wat ik wel zeer vreemd vond is dat ze de luch eigenlijk inplannen tijdens de lessen, ik zit in lunchwave 2 wat betekent dat ik tijdens de les psychology ( midden erin) 20 minuten pauze heb om te gaan eten. het leuke was dat ik al snel wat meisjes van het team tegenkwam en dus met hen iets kon gaan eten. Toen de school om 2 uur gedaan was bleven de juniors, sophomores en freshman van het team op school om hun huiswerk te maken ( de seniors gaan naar huis want die hebben allemaal een eigen auto). En dan om 4 uur hadden we weer training. Om 8 uur was ik dan eindelijk thuis na een zeer hectische dag. Vrijdag verliep ongeveer hetzelfde en zaterdagochtend zijn we naar Poultney, VT gereden voor Madison's eerste game. Morgen hebben we een dagje vrij want het is Labor day hier in Amerika, en donderdag hebben we Rosh Hasanah, een joodse feestdag dus weer een dagje vrij ! Wel zeer grappig vind ik dat telkens als ik zeg dat ik van België ben, het eerste wat ze vragen is ' Do you eat a lot of belgian wafels ?' Ook hebben sommige een zeer vreemde visie op ons belgenlandje ' hebben jullie eigenlijk een rioleringsysteem want ik heb horen zeggen dat jullie dat niet hadden?'

Ps. Wat me ook is opgevallen is dat ze hier echt voor alles drive thru hebben, voor mmcdonalds, dunkin donuts, subway,... en zelfs voor ATM-machines eh !

jullie horen snel van me !

xo, Laura

1. Anja en Guy:
    1 september 2013
    Laura, je krijgt je tijd daar precies goed om. Geen tijd om stil te zitten. Fijn.
    Morgen, maandag 2-9-2013, vliegen wij er ook weer in. Tijd om te starten op de campus na twee maanden vakantie.
    Geniet van de nieuwe ervaringen daar.
    Tot hoors. Grt Anja, Guy en <3.
  2. Peeters:
    1 september 2013
    lieve Laura het gaat je goed daar hè de tijd zal voor jouw wel snel omvliegen zo te zien nog heel veel groetjes en dikke kus van ons
  3. Tiny en Willy:
    Hoi Laura,
    Net je reisverhaal gelezen. Wat n mega drukke agenda. Leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te zien. Ik vlieg er morgen ook weer in samen m mijn 26 kleuters. Dit w mijn finale jaar. Vlg jaar 60 dus tijd om mijn boekentas ad haak te hangen. Geniet v alle leuke momenten. Kijk uit nr je volgend verhaal. De tijd vliegt en geniet ervan. Succes in je college en de volley
    Xxxf
  4. Bomma:
    2 september 2013
    Bomma
    Hallo Laura
    Wat een druk verhaal.maar zo gaat de tijd wel snel voorbij.Wat fijn dat je allemaal vakken heb die je graag doet.Ook hier is alles goed!Zo
    Schat tot een volgend verhaal
    Knu'ffel en xxxxxxx v an bomma enbompa
  5. Annemie:
    2 september 2013
    HOi Laura,

Dat gaat daar schitterend lees ik. Fijn dat het zo goed gaat, bram is vooral jaloers op je locker :) , amuseer je nog en veel succes met volleybal en school, groetjes annemie bram en brent