Together is my favorite place to be ...

24 februari 2014 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Wat een geweldige wintervakantie, nadat ik woensdagochtend de trein had genomen naar New York City kwamen ook mama, Jade en Bente aan in het hotel. Hoewel Bente toch wel een beetje reis ziek was, besloten ik en jade al even de stad een beetje te gaan verkennen met een bezoekje aan Times square en het empire state building.

NYC, times squareNYC, empire state buildingNYC, times square

Op donderdag namen we dan al vroeg in de ochtend de metro naar Battery park waar we de boot zouden nemen naar het statue of liberty. Eenmaal aangekomen op Liberty island, begon onze beklimming naar de kroon. Na een zeer smalle wenteltrap, ongeveer 420 trappen, kwamen we dan toch aan in de kroon.

NYC, brooklyn bridgeNYC, skylineNYC, skylineNYC, statue of liberty, the crownNYC, statue of libertyNYC, statue of liberty

Na dit vervolgden we onze route naar ground zero. Bente was toch wel helemaal onder de indruk van wat er hier allemaal gebeurd was. Daarna bezochten we nogmaals times squares om eens te kijken of we geen tickets konden kopen voor een broadway show. En na een hele aanschuifrij kochten we tickets voor de show Mama Mia. Het was echt een prachtige musical.

NYC, Ground zeroNYC, Ground zeroNYC, ground zeroNYC, Ground zeroNYC, broadway musicalNYC, times square

Op vrijdag reden we dan door naar Washington, D.C. Hier aangekomen, bezochten we het witte huis, en natuurlijk het bekende Washington Monument ook wandelden we naar de War Memorial en de Lincoln memorial.

dc, Lincoln memorialDC, Washington monumentWashinton, DC, Washington monumentWashington, DC, Jefferson memorial

Zaterdagochtend brachten we een bezoek aan de Washington Zoo en in de namiddag huurden we fietsen om per fiets Washington te verkennen. Op onze fietsen reden we onder meer naar de U.S. Capitol, Jefferson memomorial en de Martin Luther King memorial. Hierna brachten we nog een bezoekje aan het Natural History Museum gelegen op de national mall.

DC, Jefferson memorialDC, Jefferson memorialDC, The us capitolDC, The us capitol

Op zondag begon dan alweer onze terugreis naar Cheshire. Onderweg stopten we nog even in Philadelphia om de liberty bell en de hall of independence te bezichtigen.

PhiladelphiaPhiladelphia, liberty bell

Hierna reden we door naar Cheshire om nog eens gezellig allemaal samen in een italiaans restaurantje te gaan eten. Van een geslaagde trip gesproken !

DC, The white house

xoxo

Laura

1. Peeters:
    26 februari 2014
    heel mooie foto s van jullie allemaal en wat jullie allemaal gezien hebben . Lieve laura de tijd vliegt snel voorbij geniet er nog van en stuur ons nog vele mooie verhalen dikke kussen van ons x x x
  2. Tante Bien:
    26 februari 2014
    Eerst en vooral, wat een prachtige foto's van een geweldig voor even terug samen zijn met je mama en zusjes!!! Oh wat had ik hier graag bij geweest!!! En wat een prachtig weer hadden jullie!!!
    En wat ik nog wou vragen, heb je al je promkleedje??? Als je er eentje hebt wil ik wel een foto zien!!!
    Dikke knuffels,
    Tante Bien
  3. Mama:
    26 februari 2014
    Het was zeker de moeite, en wat hebben we veel gezien op korte tijd. Ik heb in ieder geval genoten.
    Wat knap ook om te horen hoe je Engels/Amerikaans is gevorderd. Bijna niet meer te onderscheiden van de Amerikanen, amazing.
    Tot heel gauw weer. ;-)
  4. Bomma:
    27 februari 2014
    Dat was zeker weer een fijne tijd. Na zoveel maanden nog eens samen met mama en je zussen.Maar naar die mooie tijd kijk ik ook uit als je weer terug komt.
    Dag schat dikke knuffels van Bomma en bompa