Take risks: if you win, you will be happy; if you lose, you will be wise.

21 maart 2014 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Hier nog eens een verslagje,

2 weken geleden hadden we jammer genoeg onze laatste skitraining en race van het seizoen. Het was echt een supertof seizoen maar statechampion zat er deze keer toch niet in. Zoals in elke highschool sport is er na afsluiting van het seizoen ook een banquet, een chice maaltijd waar awards worden uitgereikt. Ook de seniors werden even kort naar voren geroepen. Onze skicoach vond het in mijn geval echt geweldig hilarisch dat ik op het begin van het jaar op een formulier bij ' mountains where I skied' de Alpen had ingevuld. Hij had namelijk nog nooit iemand gehad die daar geskied had.

BanquetBanquetBanquetBanquetBanquetBanquet

Nog even wat fotootjes van het skiseizoen,

skiteamskiteamskiteamskiteamskiteam

Ook was het vorige week mijn verjaardag. En op vrijdag had ik dan een leuke birthdayparty gegeven voor vrienden, was echt wel heel erg gezellig. Op maandag was ik dan echt jarig, en na heel wat gelukswensen in de gang, kreeg ik van mijn biologieleerkracht zowaar een prachtige verjaardagshoed.

BirthdayBirthday

Ook ben ik zeer blij te melden dat na een zeer zware winter, het eindelijk warmer begint te worden. En met warmer bedoel ik, het is dus effectief boven 0 graden Celsius, nu nog wachten totdat die stomme sneeuw gesmolten is en dan is het helemaal goed !

Ook nog zeer leuk is dat volgende week het boys volleybalseizoen eindelijk van start gaat, en ik heb er zin in ! Ik ben manager en zal dus helpen bij trainingen en ook meegaan naar alle matchen om de scouting te doen. Ook heb ik al vernomen dat er regelmatig gebeached word.

Afgelopen zondag zijn we dan in de ochtend naar het Submarine museum geweest van het Amerikaanse leger, de neefjes van Beth waren hier en die waren hier zeer geïnteresseerd in. Hier kregen we dan een rondleiding in een in het water gelegen submarine. Ook hadden we dan nog eens een leuke meeting met de andere EF studenten van Connecticut. Het was echt gezellig en omdat het de dag voor mijn verjaardag was mocht ik natuurlijk lekker wat kaarsjes gaan uitblazen.

SubmarineEf bijeenkomst

Last but not least ben ik natuurlijk ook met mijn voorbereidingen naar volgend jaar toe bezig. Omdat ik heel graag geneeskunde wil studeren had ik me natuurlijk al ingeschreven voor het ingansexamen in belgië komende zomer. Ook heb ik deelgenomen aan een soort van eerste toelating aan de universiteit van Maastricht, hiervoor moesten we een gans portfolio invullen en opsturen. De beste 500 zouden dan worden uitgekozen en moeten deelnemen aan selectieproeven op de universiteit Maastricht, en enkel de 200 beste krijgen een plaats in de richting geneeskunde. Natuurlijk had ik nooit gedacht dat ik bij deze laatste 500 zou zijn maar wat blijkt, gister kreeg ik een email dat ik inderdaad bij die laatste 500 hoorden met als gevolg dat ze me uitnodigden voor de selectiedagen. Deze selectiedagen vinden plaats volgende week. Ik begon natuurlijk al te denken dat dit zeer jammer was aangezien ik volgende week natuurlijk nog niet in België ben. Maar mijn super geweldige ouders vinden dat ik zo een kans niet moet laten schieten met als gevolg dat ik volgende week voor 3 dagen in België zal zijn. Ik kan het zelf nog niet zo goed geloven. Maar Belgium, here I come ;) allee toch voor heel even.

random after school pic

Dat was het dan alweer.

Xoxo

Laura

1. Evi Anthonissen:
    Wat een verhaal weer :-)
    Heel veel succes volgende week in Maastricht, je gaat dat goed doen.
    kus
    evi
  2. Anja en Guy:
    Hey Laura
    Fijn dat alles goed gaat. En heel fijn dat je volgende week voor enkele dagen in het land bent. Veel succes in Maastricht.
    Grt Anja, Guy en Thieme.
  3. Peeters:
    22 maart 2014
    wat een mooi verhaal weer maar het beste is dat we je volgende week weer mogen zien en horen al is het maar even .Je doet het goed meid de tijd vliegt snel voorbij .tot vrijdag lieve schat x x x OPA en OMA
  4. Peeters:
    22 maart 2014
    Lieve schat wat een mooi verhaal weer .Maar het beste is je volgende week je te zien en te horen al is het maar voor even .De tijd vliegt snel voorbij veel succes voor alles wat je doet x x x opa en oma
  5. Tante Bien:
    23 maart 2014
    Oh wat fijn, je komt terug naar huis!!! Al is het maar voor een paar dagen, hoop ook dat wij je te zien krijgen!!! Ik ga heel hard voor je duimen dat je dat heel goed gaat doen daar in Maastricht!!! En wat een mooie foto's weeral!!! Prachtig kleedje trouwens, prachtige meid!!!
  6. Bomma:
    31 maart 2014
    Bomma is wat laat met haar reactie. Maar ik ben super blij geweest dat je in België was .al was het dan ook maar enkele dagen.en dat je papa er ook was hè.
    Zo schat een dikke knuffel. Van bomma en bompa