skiing is a dance and the mountain always leads.

17 februari 2014 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

De sneeuw blijft hier maar vallen met als gevolg dat we ondertussen alweer heel wat school aflastingen gehad hebben.

snowdaysnowdaysnowday

Ook heb ik alweer heel wat skiraces gehad en het gaat steeds beter maar state champion in het skiën zal ik toch niet worden hoor.

racetrack

Vrijdag begon dan onze februari break. Mijn gastzus had me gevraagd of ik geen zin had om eens af te komen naar haar college om te skiën, Ze woont namelijk zeer dicht bij 2 toch wel grote skigebieden. Dit laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Vrijdag begon dus mijn autorit naar Green mountain College, Vermont. Ik voelde me wel een echte roadtripper en na een 4,5 uur durende rit kwam ik dan aan. Het is echt wel een hele mooie campus en er lag nog meer sneeuw dan hier in Connecticut.

Green Mountain collegeGreen mountain college

Na een interessante collegeparty op vrijdagavond gingen we dan zaterdag naar Okemo mountain. Hoewel het wel echt superkoud was, was het echt een zalige dag. Op zondag gingen we dan naar Killington, ook dit was echt geweldig.

Vermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitripVermont skitrip  Vermont skitrip  Vermont skitrip  Vermont skitrip

Het was echt wel zeer interessant om eens te zien hoe het eraan toe gaat op zo een Amerikaans college. Het coole vond ik wel dat de dorms (=koten) voorzien worden door de school en zijn eigenlijk een deel van de campus. Ook heeft iedereen een roommate en elke dag wordt er zowel ontbijt als dinner voorzien door de school in een supergrote cafetaria. Het eten was echt wel goed, een gans buffet en superveel keuzemogelijkheden maar dit mag ook wel voor het geld dat amerikanen jaarlijks betalen om te kunnen studeren, zo een 50 000 dollar. Dan mogen wij in België toch zeer blij zijn. Op maandag reed ik dan terug naar huis na een geweldig weekend. Deze vakantie is toch ook wel speciaal omdat mama, Jade en Bente woensdag !! op bezoek komen, ik kijk er echt al super lang naar uit en ik kan niet wachten totdat ze hier zijn. Samen zullen we New York City en Washington, DC bezoeken, echt raar om te bedenken dat ik mijn zusjes al niet meer heb kunnen knuffelen sinds augustus maar daar zal woensdag dus een eind aan komen. Ik heb er superveel zin in !

XOXO

laura

1. Tante Bien:
    18 februari 2014
    Wat een prachtige foto's!!! Zoveel sneeuw!!! Dat zullen wij hier dit jaar niet meer meemaken!!! Ik ben zo blij voor je dat je morgen je mama en vooral je zusjes weer in de armen kan nemen!!! Heel veel plezier en geniet ervan!!! Van mij krijg je de knuffels nog geschreven!!!
    Dikke knuffels,
    Tante Bien XXX
  2. Peeters:
    18 februari 2014
    Hoi Laura fijn dat je weer zo'n mooie tijd hebt gehad en wat een pak sneeuw je zult wel blij zijn als het woensdag is. Heb een fijne tijd met mama en zussen.
    Tot Skype
    Oma en opa
  3. Nicole Dumarey:
    18 februari 2014
    Weer mooi om weer je foto`s te zien zoveel sneeuw! Geniet samen met je mama en zusje grt nicole x
  4. Bomma:
    19 februari 2014
    Hoi schat
    Wat heb je zo weer een super weekend gehad.maar het fijnste moet nog komen.zo vijf dagen samen met je mama en je zussen dat is iets ekstra genet er van
    Kusjes Bomma en bompa