New York, I love you !

13 oktober 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

nyc

Het is alweer een tijdje geleden en in de tussentijd heb ik toch weer heel wat gedaan. Zo hebben we alweer 6 matchen gehad die we allemaal gewonnen, we zijn nu 13-0 dus dat is mega goed natuurlijk.

gameday

Vrijdag de 5de oktober was een supergeweldige dag want toen kwamen mama en papa aan !!! Nadat ze de sporthal gevonden hadden kon onze match beginnen. Onze spirit die dag was boys, dus alle meisjes van het volleybalteam zagen er een hele dag uit als jongens, het was echt megagrappig ! Ik vond het ook geweldig dat mama en papa eens konden zien hoe zo een Amerikaanse volleybalwedstrijd eruitzag, inclusief volkslied, opwarming en alle andere gekke ritueeltjes, 's avonds gingen mama, papa en ik dan samen met beth, Matt, Jarred en Sue pizza eten in een Italiaans restaurantje wat echt wel heel gezellig was. En Zaterdag gingen we dan naar New York City. En het was echt een superleuke dag, we begonnen met een bezoekje aan ground zero, de plaats waar in 2001 twee vliegtuigen in de twin towers vlogen en waar nu een prachtige memorial is opgericht met 2 gigantische watervallen exact op de plaats waar de gebouwen stonden.

ground zeroground zero

Daarna vervolgde we onze weg naar Wallstreet, de new York stock Exchange en brooklynn bridge. Daarna op naar times square,het centrum van New York. Het was echt mega vet om te zien hoeveel mensen daar rondlopen en hoeveel auto's daar wel niet rondrijden. Na times square liepen we naar het empire State building en gingen hier zelfs omhoog met een lift naar verdieping 102 om echt een magisch uitzicht over de stad te ervaren.

times squaretimes squaretimes square

empire stateempire statebrooklyn bridge

brooklyn bridgegrand central stationrockefellerannie the musical

Hierna wandelden we via radio city music hall, grand central station en rochefeller center terug naar times square om een hapje te eten en dan mijn allereerste Broadway musical : Annie !! Echt een geweldige show. Die avond verbleven we in een leuk hotel in Manhattan en de volgende ochtend brachten we een bezoekje aan het mooi central park.

central parkcentral parkcentral park

Voor de rest van de week ging het gewone, drukke leven hier een beetje zijn gangetje. Woensdag hadden we wel nog een erg leuke spirit, pj's ( Amerikaanse afkorting voor pyjama's) dus ja, inderdaad ik heb een hele dag in mijn pyjama + badjas de school doorkruist. Ik ben er redelijk zeker van dat de hele school die dag wist dat we een match hadden. Vrijdagavond ben ik na onze eigen match opnieuw naar een footballgame geweest, ik begin het zo stilletjesaan te begrijpen denk ik.

01a6557d2b44deea29e470392ce2e02225a52ec4d5footballgame

Gister was ook echt een superleuke dag want samen met 5 meisjes van het team hadden we besloten om een Belgian-American party te organiseren. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik typisch Belgische dingen moest maken en zij typisch Amerikaanse dingen zouden meebrengen. Ik heb onder meer dingen gemaakt zoals chocomousse en Belgian wafels. En zij hadden american coockies, pumpkin pie ( pompoen taart), fluff, ... Morgen hebben we een dagje vrij omdat het Columbus day is wat natuurlijk wel mooi meegenomen is ! Want zo elke dag om 6 uur opstaan dat is toch ook niet alles. Ik kan gewoon niet geloven dat ik hier nu al 2 maanden zit, de tijd gaat zo snel voorbij. Toch wil ik nog even zeggen dat ik iedereen er niet minder door mis hoor. Ook zijn er zoveel dingen die ik in België als vanzelfsprekend beschouwde en hier ontdek ik dat die dingen toch niet zo vanzelfsprekend zijn. Ook vind ik het geweldig om al jullie leuke reacties te lezen !

Ik mis jullie !!

xoxo Laura

1. Nonke Dirk:
    Hallo Laura,

Dat loopt daar goed...:o))

Wens je nog veel plezier.

Groetjes Dirk en Co
  2. Bomma:
    13 oktober 2013
    Natuurlijk zat Bomma al te wachten op je verhaal.Wat heb je super dagen gehad. Detijd vliegt bij jouw snel voorbij. Maar hier ook .
    Lieve Laura een dikke knuffel
    Bomma bompa
  3. Evi Anthonissen:
    13 oktober 2013
    Dat gaat goed daar precies :-)
    Ook de volleybal, super die rituelen daar.
    Allemaal nieuwe dingen doen, geniet er maar verder van!
    Liefs
    Evi
  4. Peeters:
    13 oktober 2013
    lieve schat wat doet het goed je bezig te zien en te horen en al die mooie fotoos en iedere keer dat reisverhaal super zo gaat de tijd vlug voorbij hè dikke knuffels van ons x x x
  5. Tiny en Willy:
    Hoi Laura,
    Wat kan t leven toch een feest zijn nt? Zoveel leuke dingen kn doen en genieten v iedere match in 'n andere outfit voor de match begint. En dan t bezoek v je mama en papa. Is wel echt super nt?
    Hier vliegt de tijd ook voorbij. Nog 2 weken en we zitten al a onze korte vakantie.(Herfstverlof). Even met zijn 2'tjes erop uit . Onze bestemming w Marokko. Ook al geweest zeker?
    Geniet ervan en xxx
    Tot een volgende keer
  6. Mama:
    14 oktober 2013
    Was inderdaad een geweldig weekend. Maar helaas veel te kort .Wat tof ook om al die gekke Amerikaanse rituelen mee te maken voor een wedstrijd .En dat Amerikaanse volkslied , kreeg ik kippenvel van en ben niet eens een Amerikaanse ! Echte toffe volleybalmaatjes heb je. En Beth en Math zijn ook superaardige mensen. Je hebt je draai daar gelukkig al wat gevonden. Wij zitten nu weer op de luchthaven op weg naar huis. Na ons weekje Brazilië . Hopelijk komen we hier in 2016 nog eens terug want Rio is ook best ameezing :-)
    Dikke knuffels , mama .
  7. Tante Bien:
    14 oktober 2013
    Prachtig, wat je weer allemaal heb meegemaakt!!! En vooral het bezoekje van je papa en je mama!!!
    Wat een leven, wat een geweldige kans voor jou om dat mee te mogen maken. Geniet er nog van, je doet dat super goed daar!!!
    En wij missen je hier ook hoor, maar heb toch het gevoel door alles te kunnen volgen dat je hier kort bij ons bent!!!
    Dikke knuffels,
    tante Bien XXX
  8. Els Peeters:
    14 oktober 2013
    Amai Laura toch allemaal mooi wat jij in Amerika presteert hoor.
    Je weekend was blijkbaar ook super. Zeker het bezoek van je mama en papa. Fijn hé!!
    Je bent een geweldige meid
    Groetjes
  9. Lynn Schols:
    Hey Heinzz,,

Tof om te horen dat het nog steeds superduper met je gaat!!
    Doe zo voort zou ik zeggen!!
    En wat een tof idee om een Belgian-American party te houden.. Lijkt me echt heel erg leuk! (Wou dat ik erbij was, vooral met al dat lekkere eten!) Kan niet wachten op de dag wanneer je terug 'in town' bent en al die heerlijke lekkernijen voor ons gaat klaarmaken!! NJAMMIE.. :-)

Mis je nog altijd heel erg hard...

Dikke kus,
    Lynn :-)
  10. Nicole Dumarey:
    17 oktober 2013
    Hey laura

Zo te zien maak je het daar goed....
    Tof dat je mama en papa daar waren weten ze het zeker dat alles goed gaat met je
    Kijk er iedere keer naar uit om je te horen hoe het je gaat.
    En met de volly doen jullie het super proficiat....

Grts nicole x