There is nothing better than a beautiful blanket of untouched snow

15 december 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Na op zondag heel wat kerstinkopen gedaan te hebben beloofde het een rustige week te worden. Van maandag op dinsdag nacht voorspelden ze een sneeuwstorm en inderdaad toen ik dinsdagochtend wakker werd was alles mooi bedekt in een sneeuwtapijt. Ik dacht dat het misschien toch wel beter was om even het nieuws te checken vooraleer ik buiten op de schoolbus zou gaan wachten en ik ontdekte dat onze school gesloten was voor die dag wegens de sneeuw. De eerste snowday van mijn jaar hier was dus een feitje. Ik besloot dan maar om nog even lekker in bed te kruipen. Daarna heb ik een mooie sneeuwman gemaakt in de tuin om vervolgens te beginnen aan een van de vele Amerikaanse kerstmis tradities: een gingerbread house. Het is een soort van speculaas dat helemaal aan elkaar gelijmd wordt door middel van glazuur en vervolgen heb ik me er toch even mee bezig gehouden om dit huisje te maken en eens mooi te versieren. Ik was wel trots op mijn creatie.

snow 9snow7snow3snow2snow6snow5snow4  sneeuwmansnow1gingerbread housegingerbread housegingerbread house

Ook was de sneeuw natuurlijk goed nieuws voor mijn ski activiteiten hier. Op zaterdag was het dan tijd voor de Okemo mountain skitrip. Een 3-uur durende trip naar deze berg in Vermont. Al om 5.00 am ging mijn wekkertje af. En na de busrit kwamen we dan aan in okemo, toch wel een degelijk skigebiedje. Hoewel het redelijk bewolkt was bleven we toch gespaard van veel sneeuw en het was echt een geweldig leuke dag. Het was wel echt ontzettend koud met temperaturen op de top van berg van -22 graden Celsius. Geloof me geen pretje, en we moesten dan ook regelmatig even in een van de ski hutjes gaan opwarmen. Ook genoten we op de skipiste in de namiddag van een 'real belgian waffle' zoals de shop het omschreef. Die belgian waffles dat is hier echt wel hip.

okemookemookemookemookemookemookemookemookemookemookemo mountain

Nog een weekje school en dan begint de kerstvakantie al, ook ben ik van plan om volgend weekend nog eens naar New York City te gaan omdat ik daar toch wel eens de kerstsfeer wil opsnuiven en de kerstboom op Rockefeller wil zien. Maar dat zullen jullie volgende week wel horen. Ook kreeg ik deze week een brief in de brievenbus van school om te vermelden dat ik student van de maand was geworden in mijn Spaans class en wat kreeg ik als beloning, een waardebon voor een menu bij de McDonald's, dat kan natuurlijk alleen in Amerika eh !

Heel veel groetjes

Xoxo Laura

1. Evi Anthonissen:
    15 december 2013
    Super dat huisje van je!
    En wat leuk die sneeuw, misschien hebben jullie dan wel echt een witte kerst, wij kunnen daar alleen maar op hopen ;-)
    Ik wist niet dat je zo kort bij New York zat.
    Ik merk dat je enorm geniet maar daarnaast ook nog eens goed presteert op school! Geweldig meid.
    Ik wens je alvast een heel fijne kerst, wel ver van familie maar in hun hart ben je zeker bij elkaar!
    dikke kus
    evi
  2. Peeters:
    Hoi Laura,
    Weer opnieuw fijn om je reisverhaal te lezen. Ook prachtige sneeuwfoto's. Maak er een fijne <Kerst en Nieuwjaar van daar. We zien je waarschijnlijk toch nog eerst via skype.Heel veel groetjes van oma en opa
  3. Anja en Guy:
    Hey Laura
    Wat een leven daar! Zalig.
    Pretpakketje ;-). Geniet er maar van.
    Grt Anja en Guy.
  4. Tante Bien:
    15 december 2013
    Amai Laura wat een prachtig reisverhaal alweer!!! Ja je hebt het daar echt wel goed hè !!! En wat een prestaties op school!!! Geniet er maar van!!! Heel veel dikke knuffels en groetjes, tante bien.
  5. Bomma:
    16 december 2013
    Dag Laura
    Amay wat een kunstwerk dat huisje super gedaan enlekker met speculaas.En nu maar skien!Endaarna lekker eten in de Mcdonalds.
    Dikke knuffels van Bomma enbmpa
  6. Nicole Dumarey:
    17 december 2013
    Hey laura

Wat mooie foto"s weer van je,geniet ervan en denk eraan verheug me op dat lekker huisje hihi

Grt nicole