California Republic

11 januari 2014 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

Wat een absoluut geweldige week in Californië. Na een toch wel lange vlucht ( 6 uur, ongelofelijk ik zit nog steeds in hetzelfde land) kwamen we eindelijk aan in San Diego en de warmte en de zon stonden al klaar, het weer was gedurende de ganse week echt geweldig goed, elke dag 26 graden terwijl er in Connecticut een sneeuwstorm was. Op donderdag brachten we een bezoek aan een van de vele geweldige beachen in San Diego en ik zag zelfs wat dolfijnen in de zee zwemmen. Donderdag maakten we een trip naar de uss midway, een oorlogsschip dat al sinds de eerste Wereldoorlog gebruikt wordt door de Amerikaanse navy.

grand canyonpalmtreemission beach- san diegosan diegosan diegouss midway

Zaterdag was het dan tijd voor de Los Angeles trip, eerst bezochten we familie in Sierra Madre en toen op naar het griffith observatory, een prachtig uitzichtpunt over LA. Hierna wilde ik natuurlijk de walk of Fame zien en daarna op naar Santa Monica pier voor een ritje in de welbefaamde achtbaan. Daarna aten we nog in een Mexicaans restaurantje.

Los angelesLos angelesHollywood hillsgriffith parkwalk of famewalk of famewalk of fameSanta Monica beachsanta monica piersanta monica piersanta monica pier

Zondag besloten we een bezoek de brengen aan balboa park met zeer mooie botanische tuinen, museums,...

Balboa parkbalboa parkbalboa parkBalboa parkbalboa parkbalboa parkbalboa park

Hierna reden we door het Torrey pines State reserve met een prachtig zicht op de kliffen en een mooie zonsondergang in La Jolla.

Torrey pines state reservetorrey pines state reserve

Maandag was het dan tijd voor onze trip naar de woestijn, de anza borrego desert, een heel stuk landinwaarts waar we een dagtocht maakten op quads doorheen de woestijn en toch wel wat prachtige landschappen konden zien.

Anza borrego desertanza borrego desertanza borrego desert

Dinsdag bezochten we het Cabrillo monument, een monument op de plaats waar Cabrillo voor het eerst voet aan wel zette toen hij San Diego ontdekte. Ook was er hier een nationale begraafplaats voor de veteranen van het Amerikaanse leger, toch wel indrukwekkend.

cabrillo parkcabrillo parksan diegocabrillo parkCabrillo park

Woensdag nog een bezoekje aan de plaatselijke vlooienmarkt voor wat souveniertjes en toen zat onze week er al weer op, donderdag hadden we dan onze vlucht terug naar huis en vrijdag weer fijn naar school !

Xoxo

Laura

1. Els Peeters:
    12 januari 2014
    Amai Laura jij hebt het daar toch wel goed hé in Amerika. En alles wat je daar al gedaan hebt amai kwou dak het ook eens kon doen. Seg, ma stuur ma wa warm weer naar hier hé hihi
    Groetjes
    Els
  2. Tiny en Willy:
    Hoi hoi Laura,
    Eerst en vooral n gelukkig en vreugdevol 2014.
    Zo te lezen in je verhalen en zien vd vele mooie foto's gn deze wensen voor een stuk in vervulling nt. Wat fijn om dit allemaal te kn meemaken en vr ons fijn om alzo je jaar in Amerika te kn volgen. Bijna half weg en t is net of je pas vertrokken bent.
    Wij hb er al een weekje school opzitten. En alles gaat zijn gewone gangetje weer.
    Geniet nog maar van alles om je heen en kijk volop uit nr je volgend verhaal.
    Willy en Tiny
    Knuffel en dikke x
  3. Bomma:
    12 januari 2014
    Wat een super week alweer en vele mooie foto's .
    Het was echt fijn om dat alles te lezen en zo gaat de tijd ook goed voorbij.
    Tot het volgende verhaal
    Bomma en bompa kusjes xxxxxx
  4. Annemie:
    12 januari 2014
    Wow laura, jij bezorgt me wel een probleem, bram wil nu ook een uitwisseling doen na het zesde jaar, haha, het is dan ook echt super om je avonturen te volgen , hopelijk volgen er nog veel verhalen, groetjes en nog een fijne tijd in de usa
  5. Peeters:
    12 januari 2014
    lieve Laura heel mooie foto,s en fijn je verhaal wat maak je toch toffe dingen mee hè we wachten weer op je volgende verhaal heel veel groetjes en dikke kus opa en oma x x x x x
  6. Mama:
    13 januari 2014
    Supermooie foto's. Wat heb je weer een geweldige week achter de rug , jij zon en zee en je gastmama sneeuw en koude. Geweldig dat Matt en zijn zus al die mooie plekjes met je bezocht hebben.
    Nu weer even school ,volgende week examen
  7. Mama:
    13 januari 2014
    En dan uitkijken naar je volgende vakantie. Nog 37 daagjes ....

Xxx mama