as for New York City, it is a place apart, there is not its match in any other country of the world

10 november 2013 - Cheshire, Connecticut, Verenigde Staten

skyline

Het einde van het volleybalseizoen begint nu toch wel stilletjes te naderen aangezien we ongeveer elk moment uitgeschakeld kunnen worden begint het toch wel zeer spannend te worden, donderdag speelden we de 1/8 ste finale van de State Championchips en deze wonnen we met 3-1, zaterdag was er dan de 1/4de finale, het was onze laatste thuismatch aangezien we , indien we zouden winnen zowel de halve finale als de finale op neutraal terrein zouden spelen. Na een geweldige match, die we met 3-0 wonen met mega veel volk, de hele sporthal zat echt bomvol zijn we nu zeker van een plaatsje in de halve finales. Het coole is dat de school voor deze halve finales een supportersbus gaat inleggen, wat ik toch wel vet vind en ook worden er door de organisatie van de championchips nu t-shirten gedrukt met de 4 halve finalisten inclusief de naam van elke speler die we dus al zowiezo krijgen. Na de match reden we nog even door de stad die deze avond volledig versierd was met lampionnen, als aandenken aan familie die hier enkele jaren geleden vermoord is en waarvoor ze toen een charity hebben opgericht dat nu elk jaar geld inzamelt.

quarter finalscheshire's lights of hope

Op school was het een redelijk rustig weekje, niet zoveel nieuw gebeurd. Vandaag, ben ik naar New York City geweest samen met Beth, haar zus en haar 2 zoontjes. Ons plan was om het Statue of liberty eens een beetje van dichterbij te bestuderen en ook Ellis island leek ons toch wel een bezoekje waard. Na een snelle rit naar New York ( 2 uurtjes rijden ) zochten we eens weg naar de Ferry die ons naar liberty island zou brengen. Het was echt super mooi weer dus we hadden echt wel geluk alleen een beetje veel wind. Op liberty island brachten we een bezoek aan het Statue of liberty museum en ook klommen we een klein stukje omhoog in het Statue of liberty met als gevolg een magisch zicht op de skyline van New York.

ferrystatuestatue

statuestatueinside statueskylineliberty islandstatueskylineskylinestatuestatueskylineskylinethe torchstatueskylineskylinestatue

Daarna vervolgende we onze boottocht naar Ellis island , het eiland waar tot 1954 alle immigranten moesten passeren alvorens Amerika te betreden, ook dit was toch wel de moeite om eens te bezoeken. Dan vervolgde onze boottocht terug naar the city waar we nog even genoten van een leuk straatoptreden. Een van die straatartiesten besloot om mij even uit het publiek te halen en een dubbele salto over mijn hoofd te doen ! En na deze leuke uitstap besloten we terug naar huis te keren. Dan ben ik samen met Eryn, Becca, Eva en Phoebe nog lekker iets gaan eten.

ellis islandEllis islandellis island

Alweer een geslaagde week dus !